საქართველოს რკინიგზელთა პროფკავშირი 115 წლისაა

საქართველოს რკინიგზელთა პროფკავშირი 115 წლისაა

სა­ქარ­თვე­ლოს რკი­ნიგ­ზელ­თა პროფესიულ კავ­შირს 115 წელი შეუს­რულ­და. რკინიგზელთა პროფკავშირის ინფორმაციით, ეპიდვითარებიდან გამომდინარე ყველა დაგეგმილი სა­ზე­ი­მო ღო­ნის­ძი­ე­ბა გადაიდო.

მათივე ცნობით, ღო­ნის­ძი­ე­ბა­ში მო­ნა­წი­ლე­ო­ბას გეგმავდნენ სხვა­დას­ხვა ქვეყ­ნის რკინიგზის პროფკავშირის ხელმძღვანელები.

„რკი­ნიგ­ზელ­თა პროფ­კავ­ში­რე­ბს სა­უ­კუ­ნო­ვანი ის­ტო­რი­ა აქვს. ის ერთ-ერთი უძველესია საქართველოსა და მსოფლიოში. ძა­ლი­ან სა­ა­მა­ყოა ჩვენ­თვის, რომ სა­უ­კუ­ნეს გადავაბიჯეთ. სა­ქარ­თვე­ლოს რკი­ნიგ­ზელ­თა პრო­ფე­სი­უ­ლი კავ­ში­რის და­ფუძ­ნე­ბას­თან და­კავ­ში­რე­ბით მე­ტად სა­ინ­ტე­რე­სო ის­ტო­რი­უ­ლი ფაქ­ტე­ბი და ფო­ტო­მა­სა­ლაა მო­პო­ვე­ბუ­ლი.

1871 წელს გა­იხ­სნა პირ­ვე­ლი სარ­კი­ნიგ­ზო ხაზი ფოთი-ზეს­ტა­ფო­ნის მი­მარ­თუ­ლე­ბით, პარალელურად მიმ­დი­ნა­რე­ობ­და რკი­ნიგ­ზის შიდა გან­შტო­ე­ბე­ბის მშე­ნებ­ლო­ბა ყვე­ლა რეგიონში. ეს ყვე­ლა­ფე­რი და­ქი­რა­ვე­ბუ­ლი მუ­შე­ბის ექ­სპლუ­ა­ტა­ცი­ის ხარ­ჯზე ხდე­ბო­და. სა­მუ­შაო დღის ხან­გრძლი­ვო­ბა 16 სა­ათს აღ­წევ­და შრო­მის მი­ნი­მა­ლუ­რი ანა­ზღა­უ­რე­ბის სანაცვლოდ. შექ­მნილ­მა გა­უ­საძ­ლის­მა მდგო­მა­რე­ო­ბამ მუ­შა­თა ინ­ტე­რე­სე­ბის და ყო­ფი­თი პი­რო­ბე­ბის და­სა­ცა­ვად ბიძ­გი მის­ცა სა­ქარ­თვე­ლოს რკი­ნიგ­ზა­ზე ჩა­მო­ყა­ლი­ბე­ბუ­ლი­ყო მუშათა ინ­ტე­რე­სე­ბის დამ­ცვე­ლი პრო­ფე­სი­უ­ლი ნიშ­ნით მებ­რძო­ლი ორ­გა­ნი­ზა­ცია, ანუ პრო­ფე­სი­უ­ლი კავ­ში­რი. მი­უ­ხე­და­ვად იმი­სა, რომ პროფ­კავ­ში­რე­ბის ლე­გა­ლი­ზა­ცი­ის შესახებ ე.წ. პირ­ვე­ლი კა­ნო­ნე­ბი 1906 წელს გა­მო­ვი­და, ცალ­კე­ულ­მა დარ­გებ­მა ჯერ კი­დევ 1905 წლის ბო­ლოს სა­გა­ფიც­ვო სა­ლა­რო­ე­ბის ბა­ზა­ზე შეძ­ლეს ლე­გა­ლუ­რად შე­ექ­მნათ პირველი პრო­ფე­სი­უ­ლი კავ­ში­რე­ბი, რო­მელ­თა შო­რის არის სა­ქარ­თვე­ლოს რკი­ნიგ­ზელ­თა პრო­ფე­სი­უ­ლი კავ­ში­რი.

სა­ქარ­თვე­ლო­ში რკი­ნიგ­ზელ­თა პირ­ვე­ლი სა­ყო­ველ­თაო გა­ფიც­ვა 1908 წლის შე­მოდ­გო­მა­ზე მო­ე­წყო, რომ­ლის მი­ზე­ზიც გახ­და რკი­ნიგ­ზის ად­მი­ნის­ტრა­ცი­ის გა­და­წყვე­ტი­ლე­ბა - სამუშაო დღის სა­ა­თობ­რი­ვი ნორ­მე­ბის გაზ­რდა. სა­ქარ­თვე­ლოს რკი­ნიგ­ზელ­თა პროფესიული კავ­ში­რი აქ­ტი­უ­რად იყო ჩარ­თუ­ლი რო­გორც რე­გი­ო­ნის ასე­ვე იმდროინდელი ევ­რო­პის პროფ­კავ­ში­რულ ცხოვ­რე­ბა­ში და სო­ლი­და­რო­ბის ნიშ­ნად არაერთი მო­რა­ლუ­რი თუ მა­ტე­რი­ა­ლუ­რი დახ­მა­რე­ბა გა­უ­წე­ვი­ათ, რა­საც ადას­ტუ­რებს სხვადასხვა პე­რი­ო­დის სა­ოქ­მო ჩა­ნა­წე­რე­ბი. 1998 წლი­დან სა­ქარ­თვე­ლოს რკი­ნიგ­ზელ­თა პრო­ფე­სი­უ­ლი კავ­ში­რი "რკი­ნიგ­ზელ­თა და სარ­კი­ნიგ­ზო ტრან­სპორ­ტის მშე­ნე­ბელ­თა პროფ­კავ­ში­რე­ბის სა­ერ­თა­შო­რი­სო კონ­ფე­დე­რა­ცი­ის" წევ­რია, ხოლო 2000 წლი­დან კი ევროპისა და მსოფ­ლი­ოს ტრან­სპორ­ტელ­თა პროფ­კავ­ში­რე­ბის (ბრი­უ­სე­ლი, ლონ­დო­ნი) საერთაშორისო ფე­დე­რა­ცი­ე­ბის“ (ITF, ETF) წევ­რი ორ­გა­ნი­ზა­ცი­აა.

რაც შე­ე­ხე­ბა ახლო წარ­სულს, 2014 წლი­დან შე­იც­ვა­ლა რკი­ნიგ­ზელ­თა პრო­ფე­სი­უ­ლი კავშირის სტრუქ­ტუ­რუ­ლი მო­წყო­ბა. დღეს ჩვენ ვა­ერ­თი­ა­ნებთ მო­ნა­თე­სა­ვე დარ­გის ელმავალმშენებელი ქარ­ხნის მუ­შაკ­თა პრო­ფე­სი­ულ კავ­ში­რს. სა­ქარ­თვე­ლოს რკინიგზელთა პრო­ფე­სი­უ­ლი კავ­ში­რის მიერ მიღ­წე­ულ იქნა დეკ­რე­ტულ შვე­ბუ­ლე­ბა­ში 3 თვის სა­ხელ­ფა­სო სარ­გოს გა­ცე­მის სა­კი­თხი. თბო­მავ­ლის მე­მან­ქა­ნე­ე­ბი­სა და თანაშემწეების მავ­ნე და მძი­მე პი­რო­ბებ­ში და­საქ­მე­ბუ­ლებ­თან გა­თა­ნაბ­რე­ბა. მომ­ზად­და სპე­ცტან­საც­მლის, სპე­ც­ფეხ­საც­მლი­სა და სხვა ინ­დი­ვი­დუ­ა­ლუ­რი დაც­ვის სა­შუ­ა­ლე­ბე­ბის ტექ­ნიკუ­რი და­ვა­ლე­ბის ნი­მუ­ში, რა­მაც ერთი ორად შეც­ვა­ლა მათი ხა­რის­ხი.

გულითადად ვულოცავთ ყველა ჩვენ წევრს კავშირის დაარსებიდან 115 წლის იუბილეს ვუსურვებთ, ჯანმრთელობას და წარმატებას“, - აღნიშნულია ინფორმაციაში.

საქართველოს რკინიგზელთა პროფკავშირი 115 წლისაა

სა­ქარ­თვე­ლოს რკი­ნიგ­ზელ­თა პროფესიულ კავ­შირს 115 წელი შეუს­რულ­და. რკინიგზელთა პროფკავშირის ინფორმაციით, ეპიდვითარებიდან გამომდინარე ყველა დაგეგმილი სა­ზე­ი­მო ღო­ნის­ძი­ე­ბა გადაიდო.

მათივე ცნობით, ღო­ნის­ძი­ე­ბა­ში მო­ნა­წი­ლე­ო­ბას გეგმავდნენ სხვა­დას­ხვა ქვეყ­ნის რკინიგზის პროფკავშირის ხელმძღვანელები.

„რკი­ნიგ­ზელ­თა პროფ­კავ­ში­რე­ბს სა­უ­კუ­ნო­ვანი ის­ტო­რი­ა აქვს. ის ერთ-ერთი უძველესია საქართველოსა და მსოფლიოში. ძა­ლი­ან სა­ა­მა­ყოა ჩვენ­თვის, რომ სა­უ­კუ­ნეს გადავაბიჯეთ. სა­ქარ­თვე­ლოს რკი­ნიგ­ზელ­თა პრო­ფე­სი­უ­ლი კავ­ში­რის და­ფუძ­ნე­ბას­თან და­კავ­ში­რე­ბით მე­ტად სა­ინ­ტე­რე­სო ის­ტო­რი­უ­ლი ფაქ­ტე­ბი და ფო­ტო­მა­სა­ლაა მო­პო­ვე­ბუ­ლი.

1871 წელს გა­იხ­სნა პირ­ვე­ლი სარ­კი­ნიგ­ზო ხაზი ფოთი-ზეს­ტა­ფო­ნის მი­მარ­თუ­ლე­ბით, პარალელურად მიმ­დი­ნა­რე­ობ­და რკი­ნიგ­ზის შიდა გან­შტო­ე­ბე­ბის მშე­ნებ­ლო­ბა ყვე­ლა რეგიონში. ეს ყვე­ლა­ფე­რი და­ქი­რა­ვე­ბუ­ლი მუ­შე­ბის ექ­სპლუ­ა­ტა­ცი­ის ხარ­ჯზე ხდე­ბო­და. სა­მუ­შაო დღის ხან­გრძლი­ვო­ბა 16 სა­ათს აღ­წევ­და შრო­მის მი­ნი­მა­ლუ­რი ანა­ზღა­უ­რე­ბის სანაცვლოდ. შექ­მნილ­მა გა­უ­საძ­ლის­მა მდგო­მა­რე­ო­ბამ მუ­შა­თა ინ­ტე­რე­სე­ბის და ყო­ფი­თი პი­რო­ბე­ბის და­სა­ცა­ვად ბიძ­გი მის­ცა სა­ქარ­თვე­ლოს რკი­ნიგ­ზა­ზე ჩა­მო­ყა­ლი­ბე­ბუ­ლი­ყო მუშათა ინ­ტე­რე­სე­ბის დამ­ცვე­ლი პრო­ფე­სი­უ­ლი ნიშ­ნით მებ­რძო­ლი ორ­გა­ნი­ზა­ცია, ანუ პრო­ფე­სი­უ­ლი კავ­ში­რი. მი­უ­ხე­და­ვად იმი­სა, რომ პროფ­კავ­ში­რე­ბის ლე­გა­ლი­ზა­ცი­ის შესახებ ე.წ. პირ­ვე­ლი კა­ნო­ნე­ბი 1906 წელს გა­მო­ვი­და, ცალ­კე­ულ­მა დარ­გებ­მა ჯერ კი­დევ 1905 წლის ბო­ლოს სა­გა­ფიც­ვო სა­ლა­რო­ე­ბის ბა­ზა­ზე შეძ­ლეს ლე­გა­ლუ­რად შე­ექ­მნათ პირველი პრო­ფე­სი­უ­ლი კავ­ში­რე­ბი, რო­მელ­თა შო­რის არის სა­ქარ­თვე­ლოს რკი­ნიგ­ზელ­თა პრო­ფე­სი­უ­ლი კავ­ში­რი.

სა­ქარ­თვე­ლო­ში რკი­ნიგ­ზელ­თა პირ­ვე­ლი სა­ყო­ველ­თაო გა­ფიც­ვა 1908 წლის შე­მოდ­გო­მა­ზე მო­ე­წყო, რომ­ლის მი­ზე­ზიც გახ­და რკი­ნიგ­ზის ად­მი­ნის­ტრა­ცი­ის გა­და­წყვე­ტი­ლე­ბა - სამუშაო დღის სა­ა­თობ­რი­ვი ნორ­მე­ბის გაზ­რდა. სა­ქარ­თვე­ლოს რკი­ნიგ­ზელ­თა პროფესიული კავ­ში­რი აქ­ტი­უ­რად იყო ჩარ­თუ­ლი რო­გორც რე­გი­ო­ნის ასე­ვე იმდროინდელი ევ­რო­პის პროფ­კავ­ში­რულ ცხოვ­რე­ბა­ში და სო­ლი­და­რო­ბის ნიშ­ნად არაერთი მო­რა­ლუ­რი თუ მა­ტე­რი­ა­ლუ­რი დახ­მა­რე­ბა გა­უ­წე­ვი­ათ, რა­საც ადას­ტუ­რებს სხვადასხვა პე­რი­ო­დის სა­ოქ­მო ჩა­ნა­წე­რე­ბი. 1998 წლი­დან სა­ქარ­თვე­ლოს რკი­ნიგ­ზელ­თა პრო­ფე­სი­უ­ლი კავ­ში­რი "რკი­ნიგ­ზელ­თა და სარ­კი­ნიგ­ზო ტრან­სპორ­ტის მშე­ნე­ბელ­თა პროფ­კავ­ში­რე­ბის სა­ერ­თა­შო­რი­სო კონ­ფე­დე­რა­ცი­ის" წევ­რია, ხოლო 2000 წლი­დან კი ევროპისა და მსოფ­ლი­ოს ტრან­სპორ­ტელ­თა პროფ­კავ­ში­რე­ბის (ბრი­უ­სე­ლი, ლონ­დო­ნი) საერთაშორისო ფე­დე­რა­ცი­ე­ბის“ (ITF, ETF) წევ­რი ორ­გა­ნი­ზა­ცი­აა.

რაც შე­ე­ხე­ბა ახლო წარ­სულს, 2014 წლი­დან შე­იც­ვა­ლა რკი­ნიგ­ზელ­თა პრო­ფე­სი­უ­ლი კავშირის სტრუქ­ტუ­რუ­ლი მო­წყო­ბა. დღეს ჩვენ ვა­ერ­თი­ა­ნებთ მო­ნა­თე­სა­ვე დარ­გის ელმავალმშენებელი ქარ­ხნის მუ­შაკ­თა პრო­ფე­სი­ულ კავ­ში­რს. სა­ქარ­თვე­ლოს რკინიგზელთა პრო­ფე­სი­უ­ლი კავ­ში­რის მიერ მიღ­წე­ულ იქნა დეკ­რე­ტულ შვე­ბუ­ლე­ბა­ში 3 თვის სა­ხელ­ფა­სო სარ­გოს გა­ცე­მის სა­კი­თხი. თბო­მავ­ლის მე­მან­ქა­ნე­ე­ბი­სა და თანაშემწეების მავ­ნე და მძი­მე პი­რო­ბებ­ში და­საქ­მე­ბუ­ლებ­თან გა­თა­ნაბ­რე­ბა. მომ­ზად­და სპე­ცტან­საც­მლის, სპე­ც­ფეხ­საც­მლი­სა და სხვა ინ­დი­ვი­დუ­ა­ლუ­რი დაც­ვის სა­შუ­ა­ლე­ბე­ბის ტექ­ნიკუ­რი და­ვა­ლე­ბის ნი­მუ­ში, რა­მაც ერთი ორად შეც­ვა­ლა მათი ხა­რის­ხი.

გულითადად ვულოცავთ ყველა ჩვენ წევრს კავშირის დაარსებიდან 115 წლის იუბილეს ვუსურვებთ, ჯანმრთელობას და წარმატებას“, - აღნიშნულია ინფორმაციაში.

ავთანდილ  წულაძე - აშშ და ჩინეთი რუსეთის გარეშე ბიპოლარული სისტემის ჩამოყალიბების პროცესში არიან, რუსეთი პოლუსი კარგა ხანია აღარ არის, იგი მხოლოდ პროჩინურ ბანაკშია
ქართული პრესის მიმოხილვა 30.10.2025
„ამბასადორი აილენდ ბათუმმა“ კუნძულის ტერიტორიაზე მრავალფუნქციური კომპლექსის მშენებლობის ნებართვა მიიღო
სილქ როუდ ჯგუფმა წარმატებით დაასრულა 400 მილიონი აშშ დოლარის ოდენობის ევროობლიგაციების განთავსება
"ყველაფერი UG ქონების შესახებ" - საქართველოს უნივერსიტეტის ქონების შეძენასთან დაკავშირებული ყველა დოკუმენტი საჯაროა
შუა დერეფნის პერსპექტივები გლობალური კონფრონტაციისა და არასტაბილურობის პირობებში
არომათერაპიის პრემიუმ ბრენდი Puressentiel ქართველ საზოგადოებას ფრანგმა შემქნელებმა წარუდგინეს