ანრი ოხანაშვილი - ვინმეს რომ არ ეგონოს, რომ ვინმეს სადმე, მითუმეტეს ევროკავშირში ვიზიტს უკრძალავენ, დავაზუსტოთ, რომ საუბარია კონსტიტუციურ უფლებამოსილებაზე - პოლიტიკური ანგარიშსწორება რას ნიშნავს?!

ვინმეს რომ არ ეგონოს, რომ ვინმე ვინმეს სადმე, მითუმეტეს ევროკავშირში ვიზიტს უკრძალავს, დავაზუსტოთ, რომ საუბარია კონსტიტუციურ უფლებამოსილებაზე - პოლიტიკური ანგარიშსწორება რას ნიშნავს?!- ასე უპასუხა იურიდიულ საკითხთა კომიტეტის თავმჯდომარე ანრი ოხანაშვილმა იურიდიულ საკითხთა კომიტეტზე პრეზიდენტის საპარლამენტო მდივნის გიორგი მსხილაძის კითხვას, ხომ არ არის „საკონსტიტუციო სასამართლოს შესახებ“ ორგანულ კანონში ცვლილებების მიზანი „პოლიტიკური ანგარიშსწორება“.

ოხანაშვილმა განმარტა, რას ემსახურება კანონში შესატანი ცვლილებები.

„ეს არ ეხება საკითხის მოწესრიგებას საქართველოს პრეზიდენტსა და მთავრობას შორის. ეს მოსაზრება მცდარია. სწორია ის, რომ ეს საკითხი უკავშირდება ნებისმიერი ორგანოს უფლებამოსილების თაობაზე დავის შემთხვევაში საკითხის დაზუსტებას. ეს არის სწორი და არ მგონია სადაო იყოს. ეს არ არის ანგარიშსწორება. პოლიტიკური ანგარიშსწორება რას ნიშნავს?! პოლიტიკური ანგარიშსწორება შეიძლება ეწოდოს იმას, რომ კონსტიტუციამ განსაზღვრა უფლებამოსილებებთან დაკავშირებით დავის შესაძლებლობა და კანონმა კონსტიტუციასთან შეუსაბამოდ ჩაკეტა კონკრეტული პროცედურით, რომ ნორმატიული აქტის დარღვევაა საჭირო. ნორმატიული აქტის დარღვევის გარეშეც რომ შესაძლებელია ნებისმიერი კონსტიტუციურ ორგანოს შორის დავა, ეს არის პოლიტიკური ანგარიშსწორება?

თითქოს ეს საკითხი ვიზიტებს უკავშირდება, ჩემი ან ვინმეს მხრიდან მოისმინეთ, რომ ვიზიტებს უკავშირდება? ასეთი უტრირება საზოგადოების შეცდომაში შეყვანას ისახავს მიზნად. არავითარ ვიზიტს არ უკავშირდება. არავის უხსენებია ვიზიტი. საზოგადოებაში განცდა რომ არ იყოს იმისა, რომ თურმე საქართველოს მთავრობა წინააღმდეგია ევროკავშირში პრეზიდენტის ვიზიტისა და ასე რომ არ წარმოჩინდეს (შეიძლება არ გაქვთ ამის სურვილი, მაგრამ, რომ დავაზღვიოთ) და ვინმეს არ ეგონოს, რომ ვინმე, ვინმეს სადმე ვიზიტს, მითუმეტეს ევროკავშირში ვიზიტს უკრძალავს, დავაზუსტოთ, რომ საუბარია კონსტიტუციურ უფლებამოსილებაზე“, - განაცხადა ანრი ოხანაშვილმა.

რაც შეეხება მსხილაძის კითხვას, მისი თქმით, ლეგიტიმური კითხვები ჩნდება, რატომ შედის „საკონსტიტუციო სასამართლოს შესახებ“ კანონში ცვლილებები მაინცდამაინც ახლა, როდესაც პრეზიდენტი პარლამენტში ყოველწლიური მოხსნებით გამოვიდა.

„თქვენც აღნიშნეთ, რომ „საკონსტიტუციო სასამართლოს შესახებ“ ბოლო ცვლილებები 2017 წელს განხორციელდა და 5 წლით დაგვიანებით რატომ გახდა ამ ცვლილების განხორციელება საჭირო, მითუმეტეს ლეგიტიმური კითხვები ჩნდება, რატომ მაინცდამაინც მაშინ, როდესაც პრეზიდენტი გამოვიდა ყოველწლიური მოხსნებით პარლამენტში. ამ კანონის ინსტრუმენტალიზაცია ხომ არ ხდება და მმართველი გუნდი ხომ არ იყენებს ამას პოლიტიკური ანგარიშსწორებისთვის“,- განაცხადა გიორგი მსხილაძემ.

ცნობისთვის, პარლამენტმა, დაჩქარებული პროცედურით, „საკონსტიტუციო სასამართლოს შესახებ“ ორგანულ კანონში ცვლილებების პროექტის განხილვა დაიწყო.

კანონის პროექტი იურიდიულ საკითხთა კომიტეტის სხდომაზე, პროექტის ერთ-ერთმა ავტორმა და ინიციატორმა, კომიტეტის თავმჯდომარე ანრი ოხანაშვილმა წარადგინა. ცვლილებები "საკონსტიტუციო სასამართლოს შესახებ" ორგანული კანონის იმ ნორმებში ხორციელდება, რომელიც სახელმწიფო ორგანოთა შორის კომპეტენციების დავას ეხება.

კახა გოგოლაშვილი - ევროპარლამენტი საქართველოს ევროკავშირში ინტეგრაციის შესაძლებლობას ზრდის, ახლა ჯერი ჩვენზეა
ქართული პრესის მიმოხილვა 02.12.2022
დავით სიხარულიძე - ისტორიას არ ახსოვს, რომ რომელიმე ქვეყანა ძალით ნატო-ში, ან ევროკავშირში მიეღოთ
„ასტრაზენეკამ“ პროექტის „თანადგომა“ შემაჯამებელი ღონისძიება გამართა
ღვინო, რომელიც ბედნიერებას იმახსოვრებს - „მარნაველი“ - CBS ჯგუფის ახალი მიმართულება და 2022 წლის წარმატება ღვინის ბიზნესში
„კარფური" გაფართოებას აგრძელებს - თბილისში ახალი სუპერმარკეტი გაიხსნა
„ნიუ ჰოსპიტალსი“ აშშ-ის შეიარაღებული ძალების სამედიცინო სერვისების მომწოდებლად შეირჩა
გაფრთხილდი და გააფრთხილე, ჩვენი ფინანსების უსაფრთხოება ჩვენს ხელშია
„ლიბერთიმ“ განვადების აქცია დაიწყო
ბაზისბანკის ინვესტიციით, რუსთავში სავაჭრო ცენტრი და საცხოვრებელი კომპლექსი შენდება