ნარკოლოგიური შემოწმების ფორმა მარტივდება

ნარკოლოგიური შემოწმების ფორმა მარტივდება

პირის საჯარო სამსახურში მიღებისთვის სავალდებულოდ წარსადგენი ნარკოლოგიური შემოწმების ფორმა მარტივდება. შესაბამისი საკანონმდებლო წინადადებით, პარლამენტს დარგობრივი ეკონომიკისა და ეკონომიკური პოლიტიკის კომიტეტის ხელმძღვანელმა ზურაბ ტყემალაძემ მიმართა, რომლის ინიციატივითაც "საჯარო სამსახურის შესახებ" კანონში შესატანი ცვლილებების ინიცირება მოხდა.

აღნიშნულ საკითხს სადღეისოდ მოქმედი კანონმდებლობა შემდეგნაირად განსაზღვრავს: საჯარო სამსახურში მიღებისას, პირმა უნდა წარადგინოს ნარკოლოგიური მომსახურების მიმწოდებელი ან შესაბამისი უფლებამოსილების მქონე დაწესებულების მიერ გაცემული ცნობა, რომლითაც დასტურდება, საქართველოში სპეციალურ კონტროლს დაქვემდებარებულ ნივთიერებათა I და II სიაში შეტანილი ნივთიერებების მიმართ დამოკიდებულების ნიშნებისა და ამ ნივთიერებათა ექიმის დანიშნულების გარეშე მოხმარების ფაქტის არარსებობა.

ტყემალაძის პროექტის თანახმად კი, კანონში მხოლოდ ის ჩაიწერება, რომ სამსახურში მიღებისას აუცილებელია პირმა სამედიცინო-ნარკოლოგიური შემოწმების ცნობა წარადგინოს.

"რომ არაფერი ითქვას კანონით ამჟამად დადგენილი ცნობის ღირებულებაზე და მისი მოპოვებისთვის საჭირო დროის ხანგრძლივობაზე, საქართველოში არ არსებობს უფლებამოსილი დაწესებულება, რომელსაც შეუძლია ჩაატაროს სათანადო კლინიკური ან ლაბორატორიული გამოკვლევა და გასცეს შესაბამისი ცნობა. შედეგად ასეთი ცნობა დღემდე გაცემული არ არის, რითაც პარალიზებულია ქვეყნის მასშტაბით საჯარო სექტორში მუშაკთა მიღების პროცესი" – განმარტავს ინიციატივის ავტორი.

მისივე თქმით, საჯარო მოხელისთვის ასეთი გამოკვლევის ჩატარების საჭიროება კანონით განსაზღვრულია, როცა საქმე დაკავებულ თანამდებობასთან შეუსაბამობის გამო მის სამსახურიდან გათავისუფლებას ეხება.

ნარკოლოგიური შემოწმების ფორმა მარტივდება

პირის საჯარო სამსახურში მიღებისთვის სავალდებულოდ წარსადგენი ნარკოლოგიური შემოწმების ფორმა მარტივდება. შესაბამისი საკანონმდებლო წინადადებით, პარლამენტს დარგობრივი ეკონომიკისა და ეკონომიკური პოლიტიკის კომიტეტის ხელმძღვანელმა ზურაბ ტყემალაძემ მიმართა, რომლის ინიციატივითაც "საჯარო სამსახურის შესახებ" კანონში შესატანი ცვლილებების ინიცირება მოხდა.

აღნიშნულ საკითხს სადღეისოდ მოქმედი კანონმდებლობა შემდეგნაირად განსაზღვრავს: საჯარო სამსახურში მიღებისას, პირმა უნდა წარადგინოს ნარკოლოგიური მომსახურების მიმწოდებელი ან შესაბამისი უფლებამოსილების მქონე დაწესებულების მიერ გაცემული ცნობა, რომლითაც დასტურდება, საქართველოში სპეციალურ კონტროლს დაქვემდებარებულ ნივთიერებათა I და II სიაში შეტანილი ნივთიერებების მიმართ დამოკიდებულების ნიშნებისა და ამ ნივთიერებათა ექიმის დანიშნულების გარეშე მოხმარების ფაქტის არარსებობა.

ტყემალაძის პროექტის თანახმად კი, კანონში მხოლოდ ის ჩაიწერება, რომ სამსახურში მიღებისას აუცილებელია პირმა სამედიცინო-ნარკოლოგიური შემოწმების ცნობა წარადგინოს.

"რომ არაფერი ითქვას კანონით ამჟამად დადგენილი ცნობის ღირებულებაზე და მისი მოპოვებისთვის საჭირო დროის ხანგრძლივობაზე, საქართველოში არ არსებობს უფლებამოსილი დაწესებულება, რომელსაც შეუძლია ჩაატაროს სათანადო კლინიკური ან ლაბორატორიული გამოკვლევა და გასცეს შესაბამისი ცნობა. შედეგად ასეთი ცნობა დღემდე გაცემული არ არის, რითაც პარალიზებულია ქვეყნის მასშტაბით საჯარო სექტორში მუშაკთა მიღების პროცესი" – განმარტავს ინიციატივის ავტორი.

მისივე თქმით, საჯარო მოხელისთვის ასეთი გამოკვლევის ჩატარების საჭიროება კანონით განსაზღვრულია, როცა საქმე დაკავებულ თანამდებობასთან შეუსაბამობის გამო მის სამსახურიდან გათავისუფლებას ეხება.

ალექსანდრე თვალჭრელიძე - ნებისმიერი დონის არჩევნების ბოიკოტი გამოუსწორებელი შეცდომაა
ქართული პრესის მიმოხილვა 19.06.2025
„ზრუნვა წყალივით გვჭირდება“ - ნატურალური მინერალური წყალი „ბაკურიანი“ ახალ საკომუნიკაციო კამპანიას იწყებს
Herbalife „დაბალანსებული კვების“ კატეგორიაში ოქროს ბრენდის გამარჯვებული ზედიზედ მეოთხედ გახდა
Skillwill-ის კოლეჯს ავტორიზაცია მიენიჭა - პროფესიული განათლების ახალი ეტაპი საქართველოში
„სილქნეტის“ და „თიბისის“ ერთობლივი შეთავაზება - დაიბრუნე გადახდილი თანხის 30% ულიმიტო ინტერნეტის გააქტიურებისას