ლაშა ხუციშვილი - თბილისის ახალი საერთაშორისო აეროპორტი შესაძლებელია, 100%-ით კერძო პროექტი იყოს - არის კერძო სექტორის დაინტერესება

ლაშა ხუციშვილი - თბილისის ახალი საერთაშორისო აეროპორტი შესაძლებელია, 100%-ით კერძო პროექტი იყოს - არის კერძო სექტორის დაინტერესება

თბილისის ახალი საერთაშორისო აეროპორტი სრულიად შესაძლებელია, რომ კერძო პროექტის სახით განხორციელდეს, - ამის შესახებ ფინანსთა მინისტრმა ლაშა ხუციშვილმა, რომელიც მილანში ADB-ის 58-ე წლიურ შეხვედრებში მონაწილეობს, „ინტერპრესნიუსის“ კორესპონდენტთან ინტერვიუში განაცხადა.

ხუციშვილმა აღნიშნა, რომ შეხვედრების დროს განიხილეს „აზიის განვითარების ბანკის” მხარდაჭერით საქართველოში მიმდინარე პროექტები, რომელთა ნაწილიც სახელმწიფო, ნაწილი კი კერძო სექტორის ჩართულობით ხორციელდება.

სწორედ ამ ნაწილში საუბრისას თქვა მინისტრმა, რომ განიხილავენ კერძო სექტორის ჩართულობით თბილისის ახალი საერთაშორისო აეროპორტის მშენებლობას.

„ADB-ის 58-ე წლიური შეხვედრების ფარგლებში ჩვენ განვიხილეთ ყველა მიმდინარე პროექტი, რომელიც საქართველოში ხორციელდება როგორც სუვერენული, ასევე კერძო დაფინანსებით. იცით რომ, „აზიის განვითარების ბანკი“ ძალიან აქტიურია კერძო სექტორის დაფინანსების კუთხითაც, სადაც გარანტორი არ არის სახელმწიფო და სექტორს აძლევს თანხებს და კერძო სექტორი იღებს გარანტიას. ასეთი პროექტები არის საქართველოში. ამის გარდა, ჩვენ მოვიაზრებთ რამდენიმე პროექტს, რომელიც შესაძლოა, კერძო დაფინანსებით განხორციელდეს და არა სუვერენული სახელმწიფო გარანტიით, მაგალითად, ისეთი როგორიცაა თბილისის ახალი აეროპორტის მშენებლობა, რომელიც, მე ვფიქრობ, რომ შესაძლებელია სრულად კერძო დაფინანსებით აშენდეს. სადაც არის შესაძლებლობა, რომ პროექტები კერძო სექტორმა განავითაროს, ბუნებრივია, სახელმწიფო ამის საშუალებას აძლევს მათ, ხოლო სადაც ამის საშუალება არ არის, შემდეგ შედის სახელმწიფო - ბუნებრივია, ეს ეხება, მხოლოდ და მხოლოდ, იმ პროექტებს, რომლებიც სტრატეგიული დანიშნულების არ არის“, - აღნიშნავს ლაშა ხუციშვილი.

კითხვაზე, შეინიშნება თუ არა კერძო სექტორის მხრიდან პირველი სიგნალი პროექტის განხორციელებისთვის, ხუციშვილი პასუხობს, რომ ასეთი დაინტერესება არსებობს.

„აეროპორტის ნაწილში კერძო სექტორის დაინტერესება არის... გარდა ამისა, იმ ფინანსური მონაცემებით, რაც შესწავლის ეტაპზეც გამოვლინდა, „აზიის განვითარების ბანკთან“ ერთად მუშაობის პროცესში, გამოკვეთილია, რომ შესაძლებელია, თბილისის ახალი აეროპორტი სრულად, 100%-ით კერძო პროექტი იყოს და აქ სახელმწიფოს სუვერენული დაფინანსების მონაწილეობა აუცილებელი არ არის“, - განაცხადა ლაშა ხუციშვილმა „ინტერპრესნიუსთან“ ინტერვიუში.

შეგახსენებთ, ვაზიანის სიახლოვეს ახალი საერთაშორისო აეროპორტის მშენებლობა იგეგმება. როგორც ოფიციალური პირების განცხადებებიდან ირკვევა, ახალი აეროპორტის მგზავრთნაკადი 18 მილიონამდე გაიზრდება.

აღსანიშნავია ისიც, რომ ახალი აეროპორტის მშენებლობის განვითარების გეგმაზე სახელმწიფო „აზიის განვითარების ბანკის“ თანადაფინანსებით მუშაობდა.

26.05.2025 / 10:13

ვახტანგ ძაბირაძე - “ერთი ფიგურაც არ არის, რომელსაც შეუძლია მთელი ოპოზიციური ელექტორატის გაერთიანება”

ღალატი ადგილობრივი არჩევნების წინ - “კიდევ ბევრი ოპოზიციონერი დეპუტატი მოინდომებს “ოცნებასთან” გარიგებას...”

ირაკლი მელაშვილი - “ოპოზიციამ უნდა მონახოს საკუთარ თავში ძალა და კრიტიკულად გადაიაზროს ეს ექვსთვიანი პერიოდი”

“თბილისი ოუპენ ეარზე” რუსეთის დროშის შეურაცხყოფისთვის კრემლი “სამართლებრივი რეაგირებით” იმუქრება

გია ხუხაშვილი - “ქართული ოცნება” უკვე ჩამოვიდა ფსონს ძალადობაზე, ახლა იძულებულია მოათვინიეროს საზოგადოების აქტიური ნაწილი ან ციხეში ჩასვას”

ლაშა ხუციშვილი - თბილისის ახალი საერთაშორისო აეროპორტი შესაძლებელია, 100%-ით კერძო პროექტი იყოს - არის კერძო სექტორის დაინტერესება

თბილისის ახალი საერთაშორისო აეროპორტი სრულიად შესაძლებელია, რომ კერძო პროექტის სახით განხორციელდეს, - ამის შესახებ ფინანსთა მინისტრმა ლაშა ხუციშვილმა, რომელიც მილანში ADB-ის 58-ე წლიურ შეხვედრებში მონაწილეობს, „ინტერპრესნიუსის“ კორესპონდენტთან ინტერვიუში განაცხადა.

ხუციშვილმა აღნიშნა, რომ შეხვედრების დროს განიხილეს „აზიის განვითარების ბანკის” მხარდაჭერით საქართველოში მიმდინარე პროექტები, რომელთა ნაწილიც სახელმწიფო, ნაწილი კი კერძო სექტორის ჩართულობით ხორციელდება.

სწორედ ამ ნაწილში საუბრისას თქვა მინისტრმა, რომ განიხილავენ კერძო სექტორის ჩართულობით თბილისის ახალი საერთაშორისო აეროპორტის მშენებლობას.

„ADB-ის 58-ე წლიური შეხვედრების ფარგლებში ჩვენ განვიხილეთ ყველა მიმდინარე პროექტი, რომელიც საქართველოში ხორციელდება როგორც სუვერენული, ასევე კერძო დაფინანსებით. იცით რომ, „აზიის განვითარების ბანკი“ ძალიან აქტიურია კერძო სექტორის დაფინანსების კუთხითაც, სადაც გარანტორი არ არის სახელმწიფო და სექტორს აძლევს თანხებს და კერძო სექტორი იღებს გარანტიას. ასეთი პროექტები არის საქართველოში. ამის გარდა, ჩვენ მოვიაზრებთ რამდენიმე პროექტს, რომელიც შესაძლოა, კერძო დაფინანსებით განხორციელდეს და არა სუვერენული სახელმწიფო გარანტიით, მაგალითად, ისეთი როგორიცაა თბილისის ახალი აეროპორტის მშენებლობა, რომელიც, მე ვფიქრობ, რომ შესაძლებელია სრულად კერძო დაფინანსებით აშენდეს. სადაც არის შესაძლებლობა, რომ პროექტები კერძო სექტორმა განავითაროს, ბუნებრივია, სახელმწიფო ამის საშუალებას აძლევს მათ, ხოლო სადაც ამის საშუალება არ არის, შემდეგ შედის სახელმწიფო - ბუნებრივია, ეს ეხება, მხოლოდ და მხოლოდ, იმ პროექტებს, რომლებიც სტრატეგიული დანიშნულების არ არის“, - აღნიშნავს ლაშა ხუციშვილი.

კითხვაზე, შეინიშნება თუ არა კერძო სექტორის მხრიდან პირველი სიგნალი პროექტის განხორციელებისთვის, ხუციშვილი პასუხობს, რომ ასეთი დაინტერესება არსებობს.

„აეროპორტის ნაწილში კერძო სექტორის დაინტერესება არის... გარდა ამისა, იმ ფინანსური მონაცემებით, რაც შესწავლის ეტაპზეც გამოვლინდა, „აზიის განვითარების ბანკთან“ ერთად მუშაობის პროცესში, გამოკვეთილია, რომ შესაძლებელია, თბილისის ახალი აეროპორტი სრულად, 100%-ით კერძო პროექტი იყოს და აქ სახელმწიფოს სუვერენული დაფინანსების მონაწილეობა აუცილებელი არ არის“, - განაცხადა ლაშა ხუციშვილმა „ინტერპრესნიუსთან“ ინტერვიუში.

შეგახსენებთ, ვაზიანის სიახლოვეს ახალი საერთაშორისო აეროპორტის მშენებლობა იგეგმება. როგორც ოფიციალური პირების განცხადებებიდან ირკვევა, ახალი აეროპორტის მგზავრთნაკადი 18 მილიონამდე გაიზრდება.

აღსანიშნავია ისიც, რომ ახალი აეროპორტის მშენებლობის განვითარების გეგმაზე სახელმწიფო „აზიის განვითარების ბანკის“ თანადაფინანსებით მუშაობდა.

ირაკლი მელაშვილი - ქართული საზოგადოება, ჩვენი წინააღმდეგობის ხარისხი გადაწყვეტს განვაგრძობთ ევროპული გზით სიარულს, თუ ჩავბარდებით რუსეთს
სოფიო ხორგუანი - დღეს პოლიტიკაში ყველაზე მთავარი პრობლემა კეთილსინდისიერების, სიყვარულისა და გულწრფელობის ნაკლებობაა
ქართული პრესის მიმოხილვა 26.05.2025
„ბრიტანულ ქართული აკადემიის“ დამფუძნებლები „საქართველოს კაპიტალის“ ლონდონის საფონდო ბირჟიდან გარიცხვას ითხოვენ
შპს „წინანდლის ვენახები“ განცხადებას ავრცელებს
მორიგი მნიშვნელოვანი პარტნიორობა უძრავი ქონების ბაზარზე
ისარგებლე „სილქნეტის“ 90-დღიანი პაკეტებით მთელი ზაფხული
გადაიხადეთ SOLO MASTERCARD World Elite ბარათით Dressup.ge-ზე და მიიღეთ 40%-იანი „ქეშბექი“
„ფავორიტი სტილის“ ახალი შენობა და ტექნოლოგიური განახლება - კომპანია ახალ ეტაპზე გადადის