კახა კალაძე - მას შემდეგ, რაც მეტრო გაიხსნა, თითი არ დაუკარებია არავის, არანაირი სარეაბილიტაციო სამუშაოები არ განხორციელებულა

მას შემდეგ რაც მეტრო გაიხსნა, თითი არ დაუკარებია არავის, არანაირი სარეაბილიტაციო სამუშაოები არ განხორციელებულა, - ამის შესახებ თბილისის მერმა, კახა კალაძემ განაცხადა.

მან მეტროში არსებულ პრობლემებთან დაკავშირებით ისაუბრა და აღნიშნა, რომ სხვადასხვა პროექტზე მუშაობა დაწყებულია, მათ შორის ძალოვანი კაბელის გამოცვლის პროექტზე.

"პრობლემები არის. მთავრობის გასულ სხდომებზე გავაკეთე განცხადება ზუსტად იმაზე, რომ დაწყებული გვაქვს პროექტი ძალოვანი კაბელის შეცვლასთან დაკავშირებით. ეს იქნება ახალი, ევროპული ტიპის ბოჭკოვანი კაბელი. 1966 წლის შემდეგ, როცა მეტრომ ფუნქციონირება დაიწყო, არანაირი ცვლილება არ ყოფილა, იმ დროს გაკეთებული ძალოვანი კაბელი დღესაც ფუნქციონირებს. აუცილებელია ამის მოწესრიგება. 17 მილიონი დოლარი გამოგვიყო აზიის განვითარების ბანკმა ამ პროექტის განხორციელებისთვის. უკვე გვყავს ტენდერში გამარჯვებული კომპანია და ივნისის ბოლოსთვის დაიწყება სამუშაოები, რომელთა წარმოების დრო მალე მეცოდინება. შეიძლება თითო საათით შემცირდეს მეტროს მუშაობა, როგორც დილის, ასევე საღამოს საათებში, რომ კომპანიას ჰქონდეს მეტი დრო, რაც შეიძლება სწრაფად დაასრულოს 450 კილომეტრის სიგრძის ძალოვანი კაბელისა და ასევე სასიგნალიზაციო და სავენტილაციო სისტემების ცვლილება", - აღნიშნა კალაძემ.

დედაქალაქის მერმა ვაგონების რეაბილიტაციაზეც ისაუბრა და აღნიშნა, რომ ამ მიმართულებითაც მუშაობა მხოლოდ დავით ნარმანიას მერობის პერიოდში დაიწყო.

„სამუშაოებზე პირდაპირ ვთქვათ, 20-30 წლის განმავლობაში არაფერი გაკეთებულა მეტროში, ერთადერთი ნარმანიას დროს დაიწყო ვაგონების რეაბილიტაცია. ჩვენი პრიორიტეტია საზოგადოებრივი ტრანსპორტის მოწესრიგება, უკვე რეაბილიტირებული ვაგონები დღეს ხაზზე გამართულად მუშაობს და სხვათა შორის, 15 ვაგონის რეაბილიტაცია დღეს დაწყებულია, რომელიც მეტროს სექტემბერში დაემატება და დაახლოებით 60%-ით გაიზრდება არსებული ვაგონების რაოდენობა. ეს მოგვცემს კიდევ უფრო მეტი მგზავრის გადაყვანის შესაძლებლობას, მაგრამ პრობლემა ის არის, რომ ამ 15 ვაგონით ვამთავრებთ რეაბილიტაციის სამუშაოებს, რადგან დანარჩენი ძველი ვაგონები რეაბილიტაციას აღარ ექვემდებარება. მოგვიწევს ახალი, ევროპული ტიპის ვაგონების შესყიდვა", - განაცხადა მერმა.

ჟურნალისტის კითხვაზე, რომ ბოლო წლებში საუბარი იყო ესკალატორების ექსპლუატაციის ვადის გასვლაზე, კალაძემ უპასუხა, რომ მეტროში ყველა არსებული პრობლემა თანდათან მოგვარდება.

„მას შემდეგ, რაც მეტრო გაიხსნა, თითი არ დაუკარებია არავის, არანაირი სარეაბილიტაციო სამუშაოები არ განხორციელებულა. იყო მხოლოდ შეკეთებები. გვაქვს მიდგომა, რომ ძირეულად და ეტაპობრივად მივყვეთ ამას. მე იმას ნუ მომთხოვთ, ერთ წელში გავაკეთო ის, რაც 1966 წლის შემდეგ არ გაკეთებულა. ამას ფიზიკურად ვერ მოვახერხებ, მაგრამ კონკრეტული ნაბიჯები იდგმება, აღნიშნული პროექტები ხორციელდება და ეტაპობრივად ყველაფერი გაკეთდება. მაგალითად შპალები, რაც ლიანდაგის ქვემოთაა განთავსებული, დღემდე მხოლოდ 5 000 ცალია ჩანაცვლებული, მათი მთლიანი რაოდენობა დაახლოებით 110 000-ია. ეს სწორი მიდგომა და დამოკიდებულება იყო? რა თქმა უნდა, არა. თუმცა მოგვარებადია ყველაფერი და აუცილებლად შევძლებთ", - განაცხადა კალაძემ.

ვიქტორ ყიფიანი - შავი ზღვის რეგიონისადმი დასავლეთის მიდგომა ოპერატიულად გადახედვასა და მისადაგებას საჭიროებს
ქართული პრესის მიმოხილვა 03.07.2020
კახა კუკავა - „თავისუფალი საქართველოს“ გარდა, მთელი პოლიტიკური სპექტრი დაშლილებში აწყობილი პარტიებია - ზოგი „ქოცების“ დაშლილებია, ზოგი „ნაცების“
ყაზახეთის რესპუბლიკის ელჩი საქართველოში - ყაზახეთის მიღწევა: პირველი პრეზიდენტის ნ. ნაზარბაევის როლზე (R)
თიბისი იპოთეკური სესხების სუბსიდირების სახელმწიფო პროგრამაში ერთვება
როგორ ვლინდება ლაქტოზის აუტანლობა და რით შეგვიძლია ჩავანაცვლოთ ცხოველური რძე ბავშვთა კვებაში?
მაკა ასათიანი განცხადებას ავრცელებს
„მზადება ზაფხულისთვის“  (R)
"პროკრედიტ ბანკმა" საკუთარი მზის ელექტროსადგური წარადგინა