კონკურენციის ეროვნულმა სააგენტომ 1 ნოემბრიდან დღემდე მომხმარებლის სასარგებლოდ ოთხი გადაწყვეტილება მიიღო

კონკურენციის ეროვნულმა სააგენტომ, 2022 წლის 1 ნოემრიდან დღემდე, მომხმარებელთა უფლებების დაცვის მიმართულებით, 84 განაცხადი მიიღო, საიდანაც 47 საქმეზე შესწავლა დაიწყო. კონკურენციის ეროვნული სააგენტოს ინფორმაციით, საკითხის შესწავლის პროცესში, 4 საქმეზე სააგენტომ პირობითი ვალდებულების აღების შესახებ შეთანხმება გააფორმა, რაც ნიშნავს, რომ მოვაჭრეებმა აიღეს პასუხისმგებლობა შეცვალონ საქმიანობის შიდა პოლიტიკა და აღადგინონ იმ მომხმარებელთა უფლებები მათ მიმართ, ვისაც წარსულში მათი სავაჭრო პოლიტიკის შედეგად ზიანი მიადგა.

„იმ შემთხვევაში, თუ მოვაჭრე სააგენტოს მიერ განსაზღვრულ ვადაში არ შეასრულებს მის მიერ აღებულ პირობით ვალდებულებას, საქმის შესწავლა განახლდება და შესაძლოა პირს ჯარიმა დაეკისროს.

საანგარიშო პერიოდში, მომხმარებლის მიერ წარმოდგენილი განცხადებების მიხედვით, თანხის უკან დაბრუნების მოთხოვნა შეადგენს 36%, ნაკლიანი ნივთის შეკეთება ან დაბრუნება 26%, შეცდომაში შემყვანი საქმიანობის აკრძალვა 20%, ნივთის უპირობოდ დაბრუნება 5%, აგრესიული კომერციული საქმიანობის აკრძალვა 2% და სხვა მოთხოვნები 11%.

მომხმარებლის მიერ შემოსული განაცხადების 80% ონლაინ ვაჭრობის ფაქტს ეხება, ხოლო 20% ნივთის ადგილზე შეძენის შემთხვევას. რეგიონების მიხედვით, ამ ეტაპზე, თბილისი 97%-ით ლიდერობს.

ორი თვის განმავლობაში, შემოსული განაცხადების მიხედვით, 68%-ს საბითუმო და საცალო ვაჭრობის სექტორი იკავებს, ტრანსპორტი და დასაწყობება 20%-ს, ინფორმაცია და კომუნიკაცია 2%-ს და სხვა სახის საქმიანობა 10%.

ინფორმაციისთვის: მომხმარებელთა უფლებების დაცვის შესახებ კანონის აღსრულება კონკურენციის ეროვნულმა სააგენტომ 2022 წლის 1 ნოემბრიდან დაიწყო. კანონის მიხედვით ნებისმიერ პირს, დარღვევის ჩადენიდან 2 წლის ვადაში, უფლება აქვს კონკურენციის ეროვნულ სააგენტოს მიმართოს. სააგენტო საქმის შესწავლას იმ შემთხვევაში იწყებს, თუ აქვს ინფორმაცია, რომ ირღვევა ან შესაძლოა დაირღვეს მომხმარებელთა ჯგუფის უფლებები.

დარღვევის დადასტურების შემთხვევაში, სააგენტო მოვაჭრეს განუსაზღვრავს ვადას და მოსთხოვს დარღვეული უფლების აღდგენას ან/და აკრძალული ქმედების შეწყვეტას. სააგენტოს გადაწყვეტილების დადგენილ ვადაში შეუსრულებლობის ან არაჯეროვნად შესრულების შემთხვევაში, მოვაჭრეს ჯარიმა ეკისრება, ხოლო 12 თვის განმავლობაში, მოვაჭრის მიერ დარღვევის გამეორება გამოიწვევს დაკისრებული ჯარიმის გაორმაგებას.

მომხმარებლის უფლებების დაცვის მიმართულებით სააგენტოში მოქმედებს ცხელი ხაზი (032) 2 05 4422; 598 05 4422 და ელ-ფოსტა: consumer@gnca.gov.ge“ - ნათქვამია ინფორმაციაში.

ფარხატ მამედოვი - სომხებმა რაც უნდა ის გააკეთონ, დაგვაყენონ ფაქტის წინაშე, რომ რუსი მესაზღვრეები აღარ დგანან სომხეთ-ირანის საზღვარზე, ამის შემდეგ დადგება ახალი რეალობა და თავის პოზიციას აზერბაიჯანიც ჩამოაყალიბებს
ქართული პრესის მიმოხილვა 25.04.2024
არჩილ მორჩილაძე - AACI-ის გეგმის მიხედვით, 2024 წლის 15 სექტემბრამდე, ყველა კლინიკაში უნდა დასრულდეს ძირითადი აუდიტის პროცესი, რათა შემდეგ დარჩეს დრო ხარვეზების გამოსწორებისა და მაკორექტირებელი გეგმების წარსადგენად
თბილისში ახალი კლინიკა - ჟორდანიას სამედიცინო ცენტრი გაიხსნება
m² კოლაბორაციულ პროექტს იწყებს
GM PHARMA ამერიკის სავაჭრო პალატის (AmCham) წევრი გახდა